Synlig på Google – gør det i den rigtige rækkefølge

Er du egentlig klar over, hvor lidt almindelige søgeresultater fylder på Google nu om dage – især hvis man laver en lokal søgning? Dvs. hvis man søger på søgeord (branche) + stednavn – her har jeg  f.eks.  søgt på “psykolog århus c”:

 

På billedet her er det i røde rammer Adwords-annoncer, det i grønne rammer er almindelige Google-resultater, som opnås vha. SEO, og det i gule rammer er fortegnelser fra Googles register over lokale virksomheder, som du nu om dage finder via Google My Business. Read More »

Posted in SEO og søgemaskiner | Mærket , , , , | Skriv en kommentar

Mailchimp på dansk? Desværre – men der er gode alternativer

Vil du gerne bruge Mailchimp på dansk? Det er du langt fra den eneste, der efterspørger. Men jeg må desværre skuffe dig og de andre: Mailchimp på dansk findes nemlig ikke.

Det vil sige; du kan sagtens bruge Mailchimp til at udgive nyhedsbreve på dansk, og der er også en automatisk “oversætter” indbygget, så dine tilmeldingsformularer osv. kommer til at stå på dansk. Men Mailchimp med dansk som brugergrænseflade “inde bagved” kan du ikke få.

Alternativer til Mailchimp på dansk

Read More »

Posted in E-nyhedsbreve | Mærket , , | Skriv en kommentar

Hjælp til Mailchimp – sådan giver du andre adgang til din konto

Hvis du får brug for hjælp til Mailchimp – hvad enten det er opsætning af skabelon til nyhedsbrev, skrivning og redigering af nyhedsbreve, eller noget andet – så kan det være en god idé at tilføje mig (eller hvem der nu skal hjælpe dig) som selvstændig bruger. Så slipper du nemlig for at udlevere dit eget login, og kan samtidig bestemme, hvor meget jeg må have adgang til at gøre. Read More »

Posted in E-nyhedsbreve | Mærket , | Skriv en kommentar

Sådan arbejder en tekstforfatter

En tekstforfatter er en, der skriver tekster. En der er god til at formulere sig, til at vælge de rigtige ord, og til at stave korrekt. Men en rigtig tekstforfatter kan også en hel del mere end det.

Der er nemlig mere i at lave gode salgstekster end at kunne stave rigtigt og vælge de rigtige ord. Det vanskeligste og mest tidskrævende af arbejdet med en tekst foregår inden man overhovedet kan begynde at formulere selve tekstens ordlyd. Read More »

Posted in Tekst | Mærket , | Skriv en kommentar

Giv andre adgang til Analytics uden at udlevere dit login

Når jeg hjælper folk med SEO, Adwords eller bare forbedringer af en hjemmeside, har jeg ofte behov for – eller i alt fald meget stor gavn af – at få lov at se hjemmesidens statistikker i Google Analytics. Her får du derfor opskriften på, hvordan du tilføjer mig som bruger i din Analytics – så slipper du nemlig for at udlevere dit eget login , som jo ofte også bruges til mail osv, som du måske ikke synes jeg skal have mulighed for at få adgang til. Read More »

Posted in Analytics | Mærket | Skriv en kommentar

Varer på Google – få vist billeder og links til produkter fra din webshop

Google har for nylig åbnet mulighed for, at du kan få vist produktbilleder med priser, beskrivelser og  links direkte til produkterne i din webshop på Googles søgesider. Som f.eks. på billederne herunder:

Webshop varer på Google Read More »

Posted in Adwords | Skriv en kommentar

Google Analytics – derfor kan (skal, må!) du ikke undvære det

Google Analytics er en gratis tjeneste fra Google, som jeg vil mene du bare SKAL installere på din hjemmeside, fordi det kan gøre dig meget klogere på, hvordan din hjemmeside kan blive (endnu) bedre.

Du får adgang til meget detaljerede oplysninger om, hvordan folk bruger din hjemmeside, der kan være rigtig meget værd for din forretning – og det koster fuldstændig helt og aldeles gratis. Read More »

Posted in Analytics | Skriv en kommentar

Adresse og telefonnummer i Adwords-annoncer – sådan får du det på

Adwords-annoncer med adresse og telefonnummerDer var engang, Adwords-annoncerne på Googles søgesider altid kun bestod af fire linjer: Overskrift, to linjers annoncetekst og et link.

Sådan er det ikke længere – der er kommet flere nye muligheder til, og nogle af dem bør du kende til, hvis du vil lave dine Adwords så effektive som muligt.

Det gælder bl.a. muligheden for at få vist dit telefonnummer og adresse i Adwords-annoncer, hvis det ellers er relevant for dig – dvs. hvis det er en relevant “action” for dig, at folk enten ringer eller kommer forbi på dit firmas adresse. Read More »

Posted in Adwords | Skriv en kommentar

Google Webmasterværktøjer – hvad kan du bruge det til?

Vil du gerne vide, om din hjemmeside fungerer godt, og om Google kan finde den? Så er et af de redskaber, du bør installere, Google Webmasterværktøjer.

Webmasterværktøjer kan ikke erstatte f.eks. Google Analytics, men det er et godt supplement, fordi det fortæller dig nogle andre ting. Read More »

Posted in Google | Mærket , | Skriv en kommentar

Landingsside – hvad er det?

shutterstock_46307803En hjemmeside består af flere forskellige enkeltsider, eller undersider – og når Google finder links at vise til sine “kunder” (dvs dem der søger), kigger den på hver enkelt underside for sig.

Derfor er det bedre at have mange undersider, der hver især handler om én bestemt ting, end kun at have en bred side om “Produkter”, hvor alle jeres produkter er vist.

En landingsside er en enkelt underside, som er optimeret til at tage imod trafik fra bestemte Google-søgninger, Adwords-annoncer og andre steder – og konvertere de besøgende til kunder. Read More »

Posted in SEO og søgemaskiner | Skriv en kommentar