Julekort på e-mail kan være spam

Pas på når I sender julehilsner fra jeres firma ud på e-mail! Elektronisk henvendelse til kunder og mulige kunder kræver at modtageren har sagt ja til at modtage mails (og sms’er, mms’er etc.) fra jer – og den regel indbefatter elektroniske julekort. Markedsføringsloven skelner ikke mellem “reklame” og venligt mente julehilsner, da firmajulekort også i sidste ende har til formål at markedsføre eller brande  jeres firma.

Forbrug.dk skriver i dag at “et elektronisk julekort er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse et typisk eksempel på ”branding”…”.

Man må stadig gerne sende papirbreve uden at spørge om lov – så vil I være sikre på ikke at gøre noget forkert, så send et gammeldags julekort med posten. Eller – ganske simpelt og ligeså billigt som email – tag telefonen og ring!

En kommentar til “Julekort på e-mail kan være spam”

  1. Det er jo lidt underligt, at det kan være i orden at sende et papirbrev, som kan indeholde præcis den samme mængde og type reklame, som det elektroniske kan (måske da lige pånær video- og lydklip), og så er papirbrevene oven i købet mere besværlige for kunden: de skal både åbnes og bortskaffes igen; men måske fordi de giver arbejde til posten, er de tilladte??? ,)

Skriv en kommentar