Hjælp til Mailchimp – sådan giver du andre adgang til din konto

Hvis du får brug for hjælp til Mailchimp – hvad enten det er opsætning af skabelon til nyhedsbrev, skrivning og redigering af nyhedsbreve, eller noget andet – så kan det være en god idé at tilføje den der skal hjælpe dig som selvstændig bruger. Så slipper du nemlig for at udlevere dit eget login, og kan samtidig bestemme, hvor meget vedkommende må have adgang til at gøre.

Forskellige adgangsniveauer for Mailchimp-brugere

Du kan invitere på fire forskellige adgangsniveauer (og ændre en brugers niveau senere, hvis du ombestemmer dig). Jeg vil normalt anbefale “Manager” eller “Author”.

“Manager”, hvor man har adgang til alt, undtagen 3 ting:

  • fakturering og alt andet der har med penge at gøre
  • lukning af konto
  • eksportering af maillister/modtagere

“Author”, hvor man kan det samme som hvis man er “Manager”, bortset fra at trykke på “Send”-knappen. Velegnet hvis du får hjælp til opsætning eller skrivning/redigering af nyhedsbrev, men gerne selv vil have den sidste kontrol med, at der ikke bliver sendt noget ud, der ikke er helt som du vil have det.

“Viewer”, hvor man kun kan se rapporter over hvordan allerede udsendte nyhedsbreve har klaret sig, samt se selve de udsendte nyhedsbreve – man kan ikke “pille” ved noget som helst. Kun egnet, hvis du udelukkende skal have rådgivning om nyhedsbreve og ikke konkret hjælp til Mailchimp.

“Admin”, hvor man har adgang til absolut alt i din Mailchimp, også pengesager og lukning af kontoen. Det er yderst sjældent nødvendigt for andre end dig selv, så invitér ikke folk på dette niveau, med mindre det er absolut nødvendigt.

På billedet herunder ser du, hvordan du finder ind til den side, hvor du kan tilføje nye brugere:

Hjælp til Mailchimp - sådan giver du andre adgang til din konto

Skriv en kommentar