Test din SEO-viden: er den vissen eller up-to-date?

'SEO - søgemaskineoptimering til GoogleGoogle har ændret meget på hvad de går efter, når de skal bestemme om dit link skal ligge over konkurrenternes på søgesiderne - så hvis du laver din SEO ud fra viden, der er 10, 5, eller bare 2 år gammel, risikerer du ikke at få det rigtige udbytte af den.

Tag quizzen herunder og find ud af om du går rundt med forældet viden om SEO:

 

1.

Målet med SEO er at komme så højt op på Google som muligt

1 out of 13
2.

SEO er noget, vi kan få vores IT-mand til at installere på hjemmesiden

2 out of 13
3.

SEO handler mere om teksterne på hjemmesiden end om bestemte koder

3 out of 13
4.

SEO er noget vi kan lægge på hjemmesiden til sidst

4 out of 13
5.

Man kan også lave SEO ved hjælp af billeder og videoer

5 out of 13
6.

Hjemmesidens udseende og layout kan have betydning for SEO

6 out of 13
7.

Søgeord i domænenavnet (fx www.nielsensbureau.dk) er vigtigt for at komme højt op på søgeordet

7 out of 13
8.

Det er vigtigt at udfylde felter der hedder beskrivelse, META beskrivelse eller lignende

8 out of 13
9.

Sidetitlerne skal indeholde vores firmanavn

9 out of 13
10.

Det er vigtigt at udfylde felter med META-keywords

10 out of 13
11.

Jo flere links der går ind til min hjemmeside fra andre, jo bedre er det for min SEO

11 out of 13
12.

Vi skal bruge vores søgeord så mange gange som muligt i teksten på hjemmesiden

12 out of 13
13.

Hvis vi ikke har tid til at lave SEO på vores landingssider, kan vi bare bruge Adwords i stedet for

13 out of 13

Klik på knappen for at se, om din viden om SEO er forældet eller up-to-date. Du får samtidig en forklaring på, hvorfor dit svar var rigtigt eller forkert - så du kan lære noget 🙂

Hvis du udfylder mailadresse og navn, får du resultatet tilsendt på mail.



Navn Email