Skriv artikler til jeres hjemmeside

Opdatering 2.3.2021: Det her er et ældre indlæg fra 2007, men stadig fuldt ud gyldigt – og en kortfattet forklaring på, hvorfor du bør have andet og mere end salgstekster på din hjemmeside.

Om man så kalder dette for artikler, blogindlæg, indhold eller content, er egentlig underordnet. Det virker uanset – også her i 2020’erne 🙂


Noget af det bedste, I kan gøre for jeres hjemmeside, er at skrive og udgive artikler.

Folkene fra Vertikal forklarer kort og godt hvorfor:

“Vi har lagt vores artikler på nettet fordi de

  • tiltrækker søgemaskinerne
  • tiltrækker kunderne

Det ikke er nok at sige hvad man kan. Man skal også vise det.”

Læs mere

PR vs. annoncer: hvad er bedst?

Mange bruger begreberne PR og reklame i flæng. Men der er stor forskel på de to ting. Der er forskel på pris, på måden I får eller køber det på, og der er forskel på, hvor godt udbyttet er. Dette indlæg er af ældre dato og handler derfor om PR og annoncering i gammeldags offline aviser – men principperne gælder stadig. Og ligner i øvrigt til forveksling forskellen på SEO og betalte Google Ads.

Læs mere

Valg og køb af domænenavn

(opdateret februar 2021)

Domænenavnet er den vigtigste del af webadressen: mit domænenavn er f.eks. ‘nielsensbureau.dk’.

Når du vælger domænenavn, skal du samtidig vælge, hvad det skal ende på, f.eks. .dk, .com eller noget andet.

Læs mere

Slap af når du skriver tekster

“I tilfælde af utilstrækkelig skriftlig kommunikativ kompetence kan en gennemlæsning af nærværende skrivelse forhåbentlig være til fornøden assistance.”

Fangede du den?

Måske forstod du, hvad der stod. Men du synes garanteret ikke, det lød ret spændende. Sproget i sætningen var alt for stift og formelt.

Læs mere