Ti internetbutikker er d. 28. juni 2007 blevet meldt til politiet for at have brudt forbrugeraftaleloven. I alle tilfælde handler det om kundernes fortrydelsesret.
PR vs. annoncer: hvad er bedst?
Mange bruger begreberne PR og reklame i flæng. Men der er stor forskel på de to ting. Der er forskel på pris, på måden I får eller køber det på, og der er forskel på, hvor godt udbyttet er. Dette indlæg er af ældre dato og handler derfor om PR og annoncering i gammeldags offline aviser – men principperne gælder stadig. Og ligner i øvrigt til forveksling forskellen på SEO og betalte Google Ads.
Planlæg jeres nyhedsbreve strategisk
Vil I gerne udgive et email–nyhedsbrev? Hvis I svarer ja, er det måske fordi I ved, at nyhedsbreve pr. email er en virkelig god måde at markedsføre sig, og komme i tættere dialog med potentielle kunder.
Det er også helt rigtigt, men kun hvis I er målrettede og har en klar idé om, hvad det er I vil med nyhedsbrevet.
Valg og køb af domænenavn
(opdateret februar 2021)
Domænenavnet er den vigtigste del af webadressen: mit domænenavn er f.eks. ‘nielsensbureau.dk’.
Når du vælger domænenavn, skal du samtidig vælge, hvad det skal ende på, f.eks. .dk, .com eller noget andet.
Brug af billeder på jeres hjemmeside
Det er vigtigt med billeder på en hjemmeside. Men billeder skal helst bruges til at supplere teksten på hjemmesiden — ikke til at erstatte den.
Den vigtigste grund til dette er, at søgemaskiner ikke kan læse billeder. De læser kun teksten og de koder, der ligger bagved hjemmesiden.
Du må ikke lægge (hele) avisartikler på din egen hjemmeside
Hvis det er lykkedes jer at komme i pressen på den gode måde, så er det selvfølgelig med at udnytte situationen. Få fortalt om den gode omtale, og få opdateret jeres hjemmeside, så det fremgår at I er blevet positivt omtalt.
Men pas på hvad du gør!
Slap af når du skriver tekster
“I tilfælde af utilstrækkelig skriftlig kommunikativ kompetence kan en gennemlæsning af nærværende skrivelse forhåbentlig være til fornøden assistance.”
Fangede du den?
Måske forstod du, hvad der stod. Men du synes garanteret ikke, det lød ret spændende. Sproget i sætningen var alt for stift og formelt.
7 tips til læselige hjemmesidetekster
Du skal stille teksten anderledes op til internet, end når du skriver breve, artikler eller lignende til papir.Hvis du ikke har prøvet at skrive til internettet før, er her nogle tips, der er gode at kende.