SEO-workshop: Skriv dig synlig med firmablog

Vil du gerne findes højere oppe på Google? Have nemmere ved at finde noget at dele med dine følgere på Facebook? Blive mere kendt for det, du er god til?

Så skal du kraftigt overveje at skrive blogindlæg på din firmahjemmeside.

En hjemmeside der kun indeholder salgstekster og produktbeskrivelser kan være rigtig svær at få til tops i Google med ”klassisk” SEO-arbejde.

Med en blog får du nemmere flere ”point” hos Google og tiltrækker samtidig lige netop de mennesker, der har brug for din hjælp.  

På workshoppen Skriv dig synlig med firmablog lærer du trin for trin at skrive og udgive blogindlæg, der også virker som SEO.

Du får en systematisk metode, som du kan bruge igen og igen og igen, så du ved helt præcis hvordan du

  • finder de rigtige emner at skrive blogindlæg om
  • får skrevet et godt blogindlæg (uden at bruge hele dagen på det)
  • sætter dit blogindlæg op på den måde, Google foretrækker

Workshoppen er især for dig, der har lidt svært ved at komme i gang, og ikke altid ved, hvad du skal skrive om. Alle kan skrive blogindlæg, og du har altid noget at skrive om – du skal bare vide hvordan du finder det.

SEO-workshop i Odder - lær at planlægge, skrive og udgive blogindlæg som virker som seo-tekster
På SEO-workshoppen Skriv dig synlig med firmablog lærer du både at få de rigtige ideer til SEO-blogindlæg, skrive dem og få dem lagt korrekt på hjemmesiden

Derfor skal du have både blogindlæg og salgstekster på din hjemmeside

I dine blogindlæg er du ikke først og fremmest sælgeren, men mere konsulent, rådgiver og ekspert på dit fagområde; det gør det mere sandsynligt at andre vil linke til dit blogindlæg fra en hjemmeside eller dele linket på sociale medier.

En blog giver større værdi for dine følgere

Blogindlæg er videndeling, der giver værdi for dine følgere, når du deler dem på sociale medier – hvis du kun deler salgssider, kan det hurtigt blive opfattet som spam.

Det er nemt at føje uendeligt meget indhold til din blog

Hvis du skal tilføje en ny salgsside på din hjemmeside, skal du have et nyt produkt eller ydelse at skrive om; det eneste du skal bruge for at skrive et nyt blogindlæg er en ny ide eller vinkel på noget, du allerede har i hovedet

Blogindlæg giver pote på Google

Google foretrækker lange, grundige tekster frem for korte og hurtige, og de er oftest nemmere at skrive som blogindlæg end som salgssider

Blogindlæg giver dig kontakt til flere kundeemner via Google

Salgstekster på hjemmesiden er mest til dem, der (næsten) har besluttet sig for at købe – blogindlæg ”fanger” folk på et tidligere trin i kunderejsen, så de lærer dit navn at kende allerede når de søger information.

Sådan foregår workshoppen

Workshoppen veksler mellem korte oplæg og instruktioner fra mig, idégenerering og sparring med de andre deltagere, og tid til at sidde og arbejde med dine (måske første?) blogindlæg.

Prisen for workshoppen inkluderer en halv times efterfølgende rådgivning, som du kan bruge når du er kommet i gang med at skrive blogindlæg og bliver i tvivl om noget, eller får brug for feedback på det, du har lavet.

Du skal bare bruge den halve time inden for 2 måneder efter at workshoppen er afholdt.

Jeg lærer dig:

 

  • Hvordan du bruger din firmablog (eller en artikelsektion på din hjemmeside) strategisk til både SEO, til at gøre kommende kunder interesserede i og trygge ved dig, og til at hjælpe dine nuværende kunder.
  • Hvordan du finder på (masser af) ting at skrive om, som vil interessere dine (kommende) kunder. Du starter med, i samarbejde med mig og de andre deltagere, at opbygge dit eget idékartotek med masser emner og overskrifter til artikler på selve dagen, så du får en god portion ideer at starte på.
  • Hvordan du griber selve skrivningen af blogindlæg eller artikler an – hvad enten du er vant til at skrive eller ej. ALLE kan lære at skrive gode blogindlæg. Du skriver et blogindlæg på workshoppen, og får hjælp til det og feedback af underviser og de andre deltagere.
  • Hvordan du lægger blogindlægget ind på hjemmesiden, og sørger for at alle de små SEO-ting er i orden. Vi tager udgangspunkt i WordPress, men hvis du har et andet hjemmesidesystem, kan du sagtens være med – bare du selv kender systemet.
  • Lidt om, hvordan du kan gøre opmærksom på dine blogindlæg på fx Facebook (dog ikke hands-on, med mindre vi har ekstra tid).

Kan jeg bruge denne workshop om at skrive mig synlig, selv om jeg ikke har en blog (endnu)?

Ja, det kan du sagtens – for det første behøver du ikke have en egentlig blog, du kan bare lave en artikelsektion på din normale hjemmeside, og lægge dine SEO-artikler ud som almindelige undersider.

For det andet kan du med fordel skrive blogindlæggene på forhånd i Word eller anden tekstbehandling, og så vente med at lægge dem ud på din blog til den er klar.

Hvis du gerne vil prøve hands-on at lægge et blogindlæg ind i WordPress, mens jeg er til stede og kan hjælpe dig, kan du få lov at gøre det på mit hemmelige demo-site.

Hvis du ved at du vil starte en blog, og allerede har den hjemmeside i WordPress, bloggen skal være en del af, kan jeg formentlig godt gøre din hjemmeside klar til at du kan lægge blogindlæg på den inden vi mødes på kurset. Husk i så fald at skrive det ved tilmelding. Du kan naturligvis også få din egen udvikler til det – det tager normalt ikke ret lang tid.

Kan jeg bruge denne workshop, hvis jeg ikke bruger WordPress til min hjemmeside?

Ja, det kan du fint – hele delen om at skrive blogindlæg er 100% uafhængig af, hvilken platform du har din hjemmeside på.

Delen om hvordan du lægger blogindlægget ind og laver SEO på det tager udgangspunkt i WordPress, men har du et andet system, skal du bare skrive det til mig på forhånd – så kan jeg forberede mig på det, der eventuelt er anderledes ved dit system.

Hvad koster en plads på den SEO-workshop?

En plads på workshoppen koster 3000 plus moms pr. person, som inkluderer:

  • 5 timer med vekslen mellem undervisning, idegenerering og sparring med de andre detagere og hands-on-skrivearbejde under vejledning
  • en workbook og tjeklister, du kan bruge mange gange efterfølgende
  • 1/2 times efterfølgende rådgivning
  • te, kaffe, frugt, snacks og en frokostsandwich på dagen

Hvor og hvordan foregår det?

Alle workshops foregår på Rådhusgade 100 i Odder, på bestemte datoer, som bliver meldt ud her på siden og på Nielsens Bureau Facebook-side, når de ligger klar.

Der er max tre andre deltagere på workshoppen ud over dig, så der er god tid til at jeg kan vejlede og svare på spørgsmål fra hver enkelt af jer.

Du medbringer din egen computer, så du kan arbejde som du er vant til.

Hvordan tilmelder jeg mig?

Du tilmelder dig ved at klikke på et af linksene herunder – så åbner muligheden for tilmelding og betaling.

Er du i tvivl om denne workshop er det rigtige for dig, så ring eller skriv endelig på tlf 2621 8728 eller anette@nielsensbureau.dk, før du tilmelder dig.

Du kan lige nu tilmelde dig følgende datoer:

Skriv dig synlig med firmablog – onsdag d. 29. september 2021 10-15 i Odder

Henter datoer…

Hvad hvis Corona lukker ned for fysiske møder igen?

Så kan du vælge mellem at få dine penge tilbage, eller have din plads til gode til en senere workshop.

Hvad hvis jeg tilmelder mig, men bliver syg?

Hvis du bliver syg på dagen for workshoppen eller af en anden grund må melde afbud, refunderes pengene ikke. Du kan i stedet vælge mellem:

  1. at lade en anden fra dit firma (eller der har med samme hjemmeside at gøre) overtage din plads
  2. at få 1 times ekstra individuel rådgiving efterfølgende (telefonisk eller fysisk møde på mit kontor i Odder)